Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Novoroční "(běh)sevzetí"?

Mílí běžci a běžkyně, přichází nový rok a s ním většinou také nové vize. Jaké máte předsevzetí v běhání? Přiznejme si, většinou si své představy tak trochu idealizujeme. Naběhaných kilometrů není tolik, kolik jsme si stanovili a chutě na sladké se ani trochu nezmenšily. Proto si předsevzetí většinou nedávám. Ale jsem přesvědčena, že každý z nás je pohlcen novými plány a odhodláními. A to je přesně to, co nás žene dál, být lepší a snažit se!

 Všichni si představujeme, že nadcházejicí rok bude lepší, než ten předešlý. Že pro své plány uděláme maximum.

Mám ráda nové začátky.

Ráno jako začátek dne, kdy se ještě zdá, že vše stihnu, protože mám před sebou celý dlouhý den. A také začátek roku, kdy si vždy slibuji, že budu mít celý rok jako přehledně vedený diář, když je tak krásně nový a nepočmáraný.

Bez pravidelnosti, trpělivosti a stereotypu to nejde.

Dar vytrvalosti už každý nemá. Každoročně přeplněné tělocvičny v lednu a o měsíc později už zase prázdné, mluví za vše. Ne vždy ale za nedodržení může slabá vůle. Jednou z příčin porušení novoročního předsevzetí je také jeho nereálnost. Proto si stanovuji jen menší cíle. A také si myslím, že jedním z nejdůležitějších faktorů při dodržování předsevzetí je odměna. Ne pokaždé se mi chce vybíhat do deště, nebo do mrazu... Když si ale po takovém výběhu udělám plnou vanu teplé vody s knížkou a kostičkou kvalitní hořké čokolády, hned je cíl jasnější.

 V předešlém roce se mi mé předsevzetí podařilo splnit. Stanovila jsem si zúčasnist se, co možná nejvíce běhů a zlepšit se v pořadí za celý rok. Druhý sen byl uběhnout půlmaraton. V jednom roce jsem běžela dokonce dva. Půlmaraton v Plasích v čase 1:45 a Mikulášskou dvacítku v čase 1:34.

Letošní rok byl ve znamení rodinných změn. Hned po prvním únorovém běhu, "Ganajovou stezkou", byla na cestě Viktorka. Respetktive tento první závod nadcházející sezóny, aniž bych to ještě věděla, se mnou již běžela.

Nadcházející nový rok bude mé předsevzetí daleko skromnější povahy.

Mateřství je časově poměrně náročné. Krásné, ale také zodpovědné. Člověk se najednou bojí více nejen o dítě, ale také o sebe. Protože stát se něco mně = problém. Už to nenapálím z kopce, děj se co děj a když náhodou spadnu, tak co bože? Nejsem přece cimprdlich...

Úplně si letos vystačím s přáním párkrát si do týdne vyběhnout a mezitím navštívit fitko. Přijít s kočárem pozdravit naše členy SV. A pro radost si zaběhnout ty, z některých kratších závodů. Dobrou motivací bývají právě i zaběhnuté závody. Člověk se tam nesmírně nabije energií. Pokud nemůže běžet, tak doporučuji i jako divák.

Dnes jsem z povzdálí sledovala Silvestrovský běh. A byla to hned má dnešní největší společenskosilvestrovská událost, protože večer už mě čeká jen televize. Ale jak jsem dřív tenhle svátek milovala, najednou se to tak obrátí. V mnoha věcech už svým rodičům rozumím. Každopádně jít běhat na Silvestra je moc dobrá věc. Pokud jste si běhání stanovili za své předsevzetí, je to dobré už jen z toho důvodu, že své předsevzetí předběhnete tím, že začnete o den dříve. Není nic horšího, než si říkat začnu zítra. Ale neplatí jen v běhu. Zkuste své plány "předbíhat" a uvidíte, jak to půjde snáze.

Každopádně běhat musím, už jenom pro to, že celé Vánoce se cpu cukrovím.

Cukroví doslova k snídani, k obědu i k večeři. Ale ne, že bych letos upekla tak speciální druh, že bych se ho mohla ujíst. Jo, to je tak, když utratíte všechny peníze za dárky. Salát, řízky se dojí a v lednici zbyde jen to cukroví. Mateřská holt není velká...

Ty předešlé roky se to tak krásně kompenzovalo - to jídlo, ten sport... letos se spoléhám hlavně na to, že nějaké kalorie "spálím" leda tím kojením :) Malá už má skoro k šesti kilům. Teď mě ale nepodezřívejte, že kojím každou hodinu ve snaze snadno bezbolestně "spalovat". :)))

Ale je to asi tak pravděpodobné jako se spoléhat, že je kojení přirozenou a stoprocentní antikoncepcí. To jen tak na okraj.

Ať už máte každý jakékoli předsevzetí, přeji pevnou vůli a...

vše nejlepší do nového roku a hodně naběhaných kilometrů!

 

 

 

 

Autor: Pavla Stachová | úterý 31.12.2013 14:58 | karma článku: 9,64 | přečteno: 466x
  • Další články autora

Pavla Stachová

Jak se na mateřské nezbláznit? Stále se na něco těšit!

Mateřství se někdy může jevit jako reklama na dokonalý život. Samotné mateřství je krásná věc, ale vše, co to obnáší, je velmi náročný projekt obou rodičů. My se zrovna nacházíme někde u prvních nákresů. Je to právě něco přes rok, co jsem na mateřské, tedy doma a někdy si uvědomím, že už vlastně ani nevím jestli je pátek, nebo pondělí. Sice se to celé jeví jako prázdniny, které platí stát, ale opak je pravdou. Dny jsou všechny stejné a dlouhodobé nevyspání často leze na mozek, protože vyústí v podráždění. Navíc mám, zdá se, velmi živé dítě. Vždy když na mě tedy jdou nějaké ty nenálady, vzpomenu si, jak mi bylo, když jsem každý den vstávala a jezdila do práce hodinu autobusem a hned je mi lépe. Jedno si z pracovního procesu snažím uchovat. To umění těšit se v pondělí až přijde pátek. To totiž doma, chtě nechtě, trochu ztrácíme.

15.11.2014 v 21:16 | Karma: 10,59 | Přečteno: 1658x | Diskuse| Osobní

Pavla Stachová

Když máš dítě měla bys přestat s běháním...

To, že se váš volný čas na mateřské scvrkne na minimum, je zcela logické. Najednou už dobře zvažujete, jak naložíte s volným časem, kterého s rostoucím miminkem spíše ubývá, než přibývá. To je také důvod, proč už nepíši žádné články. Vzpomínám si, jak jsem ještě v těhotenství narazila na nějaký příspěvek, jak vám hned po porodu prý všichni rádi "radí", co a jak by jste měla... Teď jsem si na to vzpomněla v souvislosti s radou mojí babičky, že bych už měla prý konečně přestat s tím běháním, když mám dítě. To mě přimělo k malému zamyšlení.

1.8.2014 v 21:53 | Karma: 23,40 | Přečteno: 3778x | Diskuse| Osobní

Pavla Stachová

Kdo stále čeká na pochvalu, bude brzy zklamán

Čekáte, že když se budete snažit, druzí vás ocení? Pochvala těší každého, ale neměli bychom jí příliš podléhat, protože si tím zaděláváme na stavy nedocennění v budoucnu. A kdo ví, jestli je každá pochvala od druhé strany vždy upřímná.

21.2.2014 v 23:24 | Karma: 6,72 | Přečteno: 507x | Diskuse| Ostatní

Pavla Stachová

Po roční pauze 1. závod

Devět měsíců utrum. Skoro jsem zapomněla, jaké to je nazout boty a vyběhnout. Během své těhotenské, neběžecké pauzy jsem pravidelně psala o svém běhání. Čas mi v tu dobu příliš neutíkal a psaní mi pomáhalo. Nemohla jsem se dočkat chvíle, kdy opráším své běžecké boty. A co teprve zaběhnout si zase závod? Jaké to bude po takové době? Budu muset začínat zase od začátku?

20.2.2014 v 19:50 | Karma: 7,09 | Přečteno: 496x | Diskuse| Sport

Pavla Stachová

Laktační sprintóza, běhat lze i s kočárkem

„Hrozně ráda bych se šla proběhnout, ale ...“ tak tohle jsem si říkala hned, jakmile už mi bylo trochu lépe po porodu císařským řezem. Moje představa byla, že porodím a hned se vrátím k běhání. Skutečnost je trochu odlišná. A to nejen proto, že tělo se z toho všeho srovnává. Přece jen odvedlo obdivující výkon. Ale nejde jen o to se zahojit. Najednou zjistíte, že musíte každé tři hodiny kojit a říkáte si, co když se malá vzbudí...

17.12.2013 v 19:49 | Karma: 10,67 | Přečteno: 839x | Diskuse| Sport
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Bystroň tvrdí, že balíčky od Ruska nedostal. Stěžuje si, že se stal obětí kampaně

27. dubna 2024  9:12,  aktualizováno  9:25

Poslanec Alternativy pro Německo (AfD) Petr Bystroň se ohradil proti článku magazínu Der Spiegel,...

Kanada přispěje české iniciativě na dělostřeleckou munici. Přidá i na drony

27. dubna 2024  8:55

Kanada poskytne další peníze na ukrajinskou výrobu dronů a na českou iniciativu, jejímž cílem je...

Rusové v noci ničili ukrajinskou infrastrukturu, znovu útočili i na Charkov

27. dubna 2024  8:05

Sledujeme online Rusko v noci na sobotu zaútočilo na energetickou strukturu Ukrajiny. Ve třech oblastech poškodili...

V Česku přibývá nakažených malárií, nemoc si lidé vozí z dovolené

27. dubna 2024  7:29

Po útlumu v době covidu-19 opět roste počet Čechů, kteří se v zahraničí nakazili malárií. Loni jich...

  • Počet článků 16
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1085x
Jsem závislá běžkyně na mateřské, která díky těhotenství musela běh přerušit a po delší pauze zase začala běhat. Píši jen nárazově, takové své postřehy ze života, protože dítě mi zabere hodně času. Těší mne, když mé řádky někoho osloví. Třeba, že to má podobně.

Seznam rubrik